ROXIE-Livet från min synvinkel

Alla inlägg under november 2011

Av Roxie - 30 november 2011 04:06

Sätt dej på bakbenen och se söt ut,gör det ända tills någon märker det..om inte buffa med nosen och gör ett nytt försök..Detta går hem hemma hos mej...och godis e gott!!


     


      

Av Roxie - 29 november 2011 23:45

Kan inte förstå hur tråkig matte är när hon kommer hem ifrån jobbet!! Visseligen går vi en runda i hopp om att jag ska springa av mej och hålla mej lugn en stund så matte kan få sova..Men nähää så lätt ska hon inte få slippa undan..Idag har jag riktigt terroriserat henne..Moohaahaa

Tänker ut en ny strategi för morgondagen... 


       

Av Roxie - 28 november 2011 04:15

Mycket bus och hjälpt matte med att pynta med granris i trädgården-att jag sedan hellre snodde hennes kvistar och sprang iväg med dom var en annan femma..hihi


   

Av Roxie - 25 november 2011 00:52

och alla är hemma..mycket bus ska det bli..matte ska adventpynta,vad det nu innebär?!?!

 Ha en bra helg alla!!!!


 

Av Roxie - 24 november 2011 04:35

 

Av Roxie - 23 november 2011 23:30

Idag har min matte varit helt till sej...hystersik och väldigt,väldigt ledsen...

Vi hade varit i skogen och busat sedan gick vi vidare till de stora bringarna som finns

en bit från vårt hem...När vi sedan skulle bege oss hemåt så kommer vi ut på en stor äng,

där tog matte fram bollen som jag fått av min "fröken".Vi busade och mtte kastade iväd den och jag hämtade den...Men när matte skulle försöka och få iväg den hedför hela den sluttande backen så kastade hon bollen rakt i huvudet på mej..Jag föll ihop...och låg där helt livlös...

Vaknade upp av att mamma satt på åkern gråtandes med mej i sitt knä..Jag hade visst legat

väldigt konstigt med böjd nacke,så hon trode även jag brutit nacken..

I värsta shocktillståndet ringde hon upp mormor som var så snäll och åkte ifrån sitt jobb

för att komma.

Matte bar mej resten av vägen hem-hon vågade inte se själv om något allvarligt hade hänt mej..

Så när mormor kom släppte matte ner mej på backen,jag var som vanligt och blev glad över att se mormor.

Någon mera lek med boll tillsammans med mamma blir det inte på att tag ialla fall..hon lät bollen som träffade mej ligga kvar på åkern..aldrig någonsin skulle den få vara i hennes händer igen har hon lovat mej..

Har busat omkring som den lille vilde jag är, mest hela kvällen,matte är överlycklig..

Har fått både gott godis och vara uppe i soffan...


Så till er där ute i cyberrymden som undrar om hundar kan svimma så är svaret JA!!!


    

     Lite bilder som matte tog innan olyckan hände idag...






Av Roxie - 22 november 2011 23:45

Men det finns fler hårbollar än jag...


    


                                                                                

Av Roxie - 21 november 2011 23:30

för första gången tagit mej upp för trappan..Yes!! Lite läskigt var det att ta sej ner..

Men när jag väl klättrat ner så gick jag upp och ner igen!! Bus-Enkelt!!

Så Molly kan ju glömma sin frizon i trappen hädanefter..mohaha


    

     MITT 1:A MÖTE MED MOLLY 1/10-11




Ovido - Quiz & Flashcards